AddLife
För Addlife, så behövdes en omfattande katalog av workshops inom marknadsföring som skulle hållas för de olika företag som AddLife ägde, med målet att öka kunskapen om digital marknadsföring.
Workshops
Uppdrag
För Addlife, så behövdes en omfattande katalog av workshops inom marknadsföring som skulle hållas för de olika företag som AddLife ägde. Ämnena behövde vara relevanta och inte för avancerade. De flesta av dessa skulle hållas 1-1, men en uppsättning av större workshops med upp till 30 personer behövdes även.
Varumärket
AddLife är ett publikt bolag listat på Nasdaq OMX och de äger andra bolag inom Life Science.
Approach
Relevanta Ämnen
Med min erfarenhet inom Life Science och applicerad marknadsföring från BioNordika så började jag göra enkätundersökningar hos de olika dotterbolagen som skulle erbjudas workshops. Av dessa fick jag reda på vilka ämnen som det var störst behov av. 24 olika workshops skapades med ämnen som SEO, Key Performance Indicators, Google Search Console Tutorial, Marketing Strategies och Campaign Planning.
Större Workshops
Jag skapade även större workshops inom ämnen som Google Search Console, How To Make An Webinar, och SEO.
Liknande Projekt
Svenska Djurambulansen
Uppdrag
Strategi och Content
Bakgrund
Svenska Djurambulansen var i ett stort behov av en ny och effektiv strategi som både kunde ge resultat snabbt men också långsiktigt.
BioNordika
Uppdrag
Marknadsstrategi och en ny hemsida.
Bakgrund
BioNordika (Sweden) behövde en ny och uppdaterad hemsida och en ny marknadsstrategi.